Czy można schudnąć po pięćdziesiątce?

Czy można zrzucić wagę po pięćdziesiątce?

Wiele z Pań myśli, że jest to niemożliwe. Mówią, że wiele razy próbowały, gdy były młodymi dziewczynami- bez większego powodzenia. Tym bardziej po pięćdziesiątce jest jeszcze mniej prawdopodobne.

I tu się mylą!

W rzeczywistości kobiety w tej grupie wiekowej mają ogromną przewagę nad kobietą po dwudziestce. Jeśli jesteś w wieku 50 lub 60 lat, a utrata wagi jest Twoim celem, 

oto kilka rzeczy do zapamiętania:

1. Powiedz „nie” jakimkolwiek dietom.

Większość z nas koncentruje się na drastycznym pozbawieniu żywności przez krótki okres czasu, aby osiągnąć cele odchudzania. To nie jest sposób na utrzymanie wagi. Nawet jeśli uda Ci się osiągnąć postawiony cel, po zaprzestaniu „diety” efekt jo-jo murowany.

2. Nigdy nie osiągaj punktu, w którym czujesz się zniewolona przez dietę.

Nie ma sensu korzystać z diety, która czyni z Ciebie nieszczęśliwą osobę. I tak nie będzie działać! Lepiej wprowadzić do swojej codziennej, normalnej diety kilka modyfikacji, które poprawią metabolizm. Uwierz mi, efekt będzie widoczny!

3. Małe zmiany w codziennej diecie doprowadzą Cię do sukcesu.

Zacznij od zmniejszenia porcji i zmiany talerza na mniejszy. Usuń z domu niezdrowe produkty- te, które chcesz wyeliminować ze swojej diety. Wprowadź do jadłospisu surowe warzywa – surówki są fantastyczną alternatywą.

4. Pamiętaj, że postęp będzie wolny.

Nie da się tego obejść. Trudno jest schudnąć szybko po 50 roku życia. Zdarzają się wyjątki, ale jest to raczej regułą. Zastanów się, co jest prawdziwym celem- szybka utrata wagi czy trwała utrata wagi. No i jaki jest sens szybkiego odchudzania, jeśli odzyskasz wagę kilka tygodni później??

5. Pamiętaj, że mogą zdarzać się dłuższe momenty stabilizacji wagi.

To jest jeden z najtrudniejszych aspektów utraty wagi w dojrzałym wieku. Może to być bardzo trudny moment i jest to częsty powód do rezygnacji z programu odchudzania.

Wyobraź sobie, że Twoja waga nie drgnęła przez trzy tygodnie. Czy poddałbyś się? Dla większości ludzi odpowiedź brzmi „tak”. I dlatego większość ludzi ma nadwagę. Nie możesz pozwolić, aby tydzień (lub trzy!) Bez postępu powstrzymało cię. Musisz nauczyć się wytrzymywać te czasy i skupiać się na swoim celu.

6. Doceń wielką przewagę nad swoim młodszym sobą.

Większość kobiet w wieku 20 i 30 jest niecierpliwa. Zwykle jest jakiś termin (na przykład ślub lub wakacje), do którego chcą schudnąć. Dlatego też koncentrują się na krótkoterminowych metodach uzyskiwania wyników, co oznacza, że ​​szybko tracą na wadze, ale szybko ją odzyskują. Powoduje to nieustanną huśtawkę.

Nie oznacza to, że dla Pań po pięćdziesiątce terminy nie mają znaczenia.

Po prostu mają one bardziej dojrzałe podejście do utraty wagi. Chcą osiągnąć swój cel, ale są także bardziej otwarte na pomysł rozwiązania problemu raz na zawsze, zamiast dążenia do szybkich rezultatów, a następnie równie szybkiego powrotu do starej wagi kilka tygodni później.

Co to oznacza w praktyce? Możesz podejmować znacznie rozsądniejsze i bardziej zrównoważone decyzje.

I nie waż się codziennie. Ja przestałam ważyć się wiele lat temu. I poczułam się szczęśliwa. Wcześniej waga była moim przewodnikiem – miała niezwykłą moc. Stawałam na wadze i….

no nie, ta liczba nie wygląda dobrze. Cały dzień zmarnowany!

Kiedy myślę o tym dzisiaj, wydaje mi się to zabawne.

Ty też nie musisz być zakładniczką wagi.

No dobrze, ale zapytasz się jak poznasz, że straciłaś na wadze.

I tutaj niespodzianka. Po odstawieniu wagi okazało się, że 1 kilogram w tą czy w tamtą stronę nie robi żadnej różnicy. Nawet tego nie zauważałam. Najważniejsze było jak się czuję, ile mam energii i czy jestem z siebie i swojego wyglądu zadowolona.

No i oczywiście są proste metody wskazujące na to, czy

moja waga zachowuje się zgodnie z moimi oczekiwaniami.

Oto one:

1. Czy Twoje ubrania są nadal dobre?

Chodzi oczywiście o rozmiar:) Luźne, ciasne? To pierwszy sygnał zmiany wagi.

2. Jak śpisz?

Czy masz problem z zasypianiem, z budzeniem się? Czy wstajesz pełna energii, czy wręcz przeciwnie- już od rana jesteś zmęczona?

3. Jak się czujesz?

Czy w ciągu dnia czujesz się zmęczona, rozstrojona, zaniepokojona, czy może pewna siebie, energiczna, szczęśliwa?

4. Jak wyglądasz w lustrze?

Lustro „prawdę Ci powie”. To, jak wyglądasz w lustrze i jak się czujesz jest prawdziwą miarą tego, jak sobie radzisz ze swoją wagą.

5. Jak znosisz wysiłek fizyczny?

Czy masz energię? Czy łatwo się męczysz? Czy poruszasz się szybciej? Wolniej? Czy stajesz się silniejsza? Nawet jeśli na jesteś zbyt aktywna fizycznie, zwróć uwagę na to, jak się czujesz po wchodzeniu po schodach, schylaniu się, czy wykonywaniu gwałtownych ruchów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *