Ciecierzyca

Ciecierzyca

Ciecierzyca, inaczej groch włoski – roślina strączkowa, która jest powszechnie używana w kuchni arabskiej. Poza tym, że jest skarbnicą białka, w sporych ilościach posiada inne składniki, które zapobiegają zaparciom, sprzyjają odchudzaniu, obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Zawarty w niej potas (291mg/100g) wspomaga udrażnianie naczyń krwionośnych, co ma bezpośrednie przełożenie na niższe ciśnienie krwi. Ze względy na niski indeks glikemiczny zalecana jest w diecie cukrzycowej. British Journal of Nutrition w 2007 roku opublikował wyniki badań, z których wynika, że ciecierzyca może zmniejszać odporność na insulinę.

Może być używana do sałat, pieczona jako przekąska, czy jako hummus. Zawiera 7,3 g białka w ½ szklanki! Zawiera aminokwasy, które nie występują w produktach zbożowych. I jest również bogata w błonnik i ma bardzo niewiele kalorii.

Pikantna ciecierzyca z kuminem

hummus- ciecierzycaPorcja: czubata łyżka
Składniki:
60 g ugotowanej ciecierzycy lub ze słoika
3 łyżki kuminu
2 łyżki soli himalajskiej
Oliwa z oliwek
Przygotowanie:
Odcedź ciecierzycę bardzo dokładnie. Osusz. Kumin połącz z solą. Podgrzej
oliwę na patelni. Gdy gorąca, dodaj ciecierzycę i smaż aż będzie
ciemnozłotawa. Następnie wyjmij ją łyżką cedzakową , odcedź i posyp
kuminem z solą. Podawaj gorące.
Składniki odżywcze w jednej porcji:
Kalorie 42 kcal
Tłuszcze 2 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Ciecierzyca”