Czy białko roślinne jest pełnowartościowe?

Produkty pochodzenia roślinnego najbogatsze w białko

Czy białko roślinne jest tak samo wartościowe jak białko zwierzęce? Białka są znane jako podstawowy budulec żywych organizmów. W organizmie ludzkim rozkładają się na aminokwasy, które stymulują wzrost i procesy odbudowy. Białka wymagają również dłuższego czasu trawienia niż węglowodany, co powoduje, że dłużej czujemy się syci, najedzeni. Osiągamy ten stan mimo mniejszej ilości kalorii – bardzo istotny argument dla osób próbujących zrzucić wagę. Czy białko roślinne może zaspokoić zapotrzebowanie naszego organizmu na proteiny bez dodatkowej suplementacji? Tak. Musisz jednak wiedzieć, że tylko komosa ryżowa zawiera kompletny zestaw aminokwasów potrzebny nam do odbudowy naszych komórek. Najważniejsze są aminokwasy egzogenne, czyli inaczej, aminokwasy niezbędne – aminokwasy, których organizm nie może syntetyzować samodzielnie, więc muszą być dostarczane w pożywieniu, w przeciwieństwie do aminokwasów endogennych. Różne produkty pochodzenia roślinnego zawierają różne aminokwasy i trzeba wiedzieć jak je łączyć, aby zaspokoić zapotrzebowanie naszego organizmu. Prawdopodobnie wiecie, że produkty pochodzenia zwierzęcego – mięso, jajka i nabiał – są bardzo dobrym źródłem białka. Mogą być jednak jednocześnie bogate w tłuszcze nasycone i cholesterol.

Top 10 produktów zawierających białko roślinne

Zapraszamy Cię do poznania produktów będących bogatymi źródłami białka pochodzenia roślinnego, które są również bardzo dobrym źródłem protein. Znajdziesz to również przepisy na proste, ale bardzo smaczne potrawy.
  1. Zielony groszek
  2. Quinoa- komosa ryżowa
  3. Orzechy i masła orzechowe
  4. Fasole
  5. Ciecierzyca
  6. Tofu i tempeh
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *