Śniadanie poprawiające humor

Śniadanie jest posiłkiem rozpoczynającym dzień. Powinno więc dostarczyć nam energii do realizacji zaplanowanych działań. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że to, co spożywamy na śniadanie wpływa również na kondycję naszego mózgu. Czy wiecie, że właściwie skomponowane śniadanie może sprawić, że rozpoczniemy dzień w dobrym humorze i z optymistycznym nastawieniem?

Śniadanie powinno być zróżnicowane. Proponujemy trzy posiłki, które możecie spożywać rotacyjnie, w zależności od własnych preferencji. Starajcie się planować posiłki raz na miesiąc, raz na dwa tygodnie. Ułatwi Wam to robienie zakupów. Kupujcie lokalne, zawsze, gdy to możliwe, organiczne produkty i unikajcie rafinowanego cukru, szczególnie na śniadanie!

Pamiętajcie o wodzie i należytym nawadnianiu organizmu- od śniadania do końca dnia.

Oto trzy posiłki, o których była mowa:

Śniadanie 1: Owsianka ze świeżymi jagodami.

Gotujemy owsiankę w mleku migdałowym, dodajemy szczyptę cynamonu i na końcu dodajemy garść organicznych jagód.

Dlaczego to działa: Kombinacja owsianki i jagód ma niezwykłe działanie- bardzo korzystnie wpływa na układ krążenia. Cynamon, oprócz słodkiego aromatycznego smaku wpływa na stabilizację poziomu cukru we krwi. Jagody powinny być stałym elementem diety każdego, kto dba o właściwe funkcjonowanie mózgu. Zapobiegają również chorobie Alzheimer’a.

Śniadanie 2: Zielony koktajl.

Zielony koktajl na śniadanie powinien zawierać wodę kokosową, szpinak, jogurt naturalny typu greckiego, pół banana, orzechy i truskawki.

Dlaczego to działa: Czasami trudno uwierzyć, że koktajl może stanowić pełnowartościowe śniadanie. Szpinak i inne rośliny zielono-listne, orzechy oraz truskawki są stałym elementem diety śródziemnomorskiej, która bardzo korzystnie wpływa na mózg i układ krążenia. Jogurt dodaje potrzebne białko i sprawia, że koktajl jest aksamitniejszy i bardziej orzeźwiający.

Śniadanie 3: Omlet z superfood.

Omlet ze szpinakiem, pieczarkami i szczyptą kurkumy z dodatkiem świeżej cebuli uzupełniony kromką pełnoziarnistego chleba z avocado stanowi perfekcyjne śniadanie.

Dlaczego to działa: Jajka są bardzo dobrym źródłem białka. Świeża cebula jest doskonałym probiotykiem, który pomaga utrzymać florę bakteryjną jelit w doskonałej formie. Zdrowe jelita przekładają się na zdrowie całego organizmu- również mózgu. Kurkuma wpływa na obniżenie napięcia, poprawia stany depresyjne i likwiduje zaniepokojenie. Ma silne działanie przeciwzapalne. Chleb pełnoziarnisty zastępuje białe pieczywo, które zakwasza nasz organizm. Avocado zastępuje masło i jest źródłem zdrowego tłuszczu, tak potrzebnego naszemu organizmowi.

Nasze zdrowie mentalne jest w dużym stopniu w naszych rękach. Zdrowy tryb życia, zbilansowana dieta, ćwiczenia fizyczne, wystarczająca ilość snu są kluczowe dla naszego dobrostanu – dobre, zdrowe śniadanie jest perfekcyjnym pomysłem na dobre rozpoczęcie dnia.

 

Dodaj komentarz